tisdag 25 februari 2014

Everything changes, there's nothing to do about it!

Hej alla fina! :)

Igår: jag hade såna hemska smärtor och illamående. Dom flyttade mig med taxi från Vasa Centralsjukhus- Malmska (Jakobstad) igår på eftermiddagen, det var den hemskaste o längsta resan nånsin kändes det som. Och dom avbokade operationen och sa att det inte är blindtarmen, de ville att vi skulle börja helt om från början med ny diagnos så därför blev jag förflyttad till malmska (Inremedicin). Kvällen fick ja besök av familjen & D, som hade med sig kalle anka och sin laptop som jag fick låna, tack vännen! :) Så nu är det lite roligare att vara här :p Natten var full av smärta och illamående, men medicin fick jag och blev bättre, fick sova några timmar och hade stora förhoppningar om morgondagen eftersom vi skulle börja helt om från början, och kanske fastställa vad som är problemet, för ja orkar inte med detta längre!..

Idag; Mådde ganska bra imorse, dom tog nya blodprover och hjärtfilm av mig. Dom gav mig inte nånting att äta för att de sa jag skall på gastroskopi idag senare och då måste man vara oäten, Jag har varit en gång förr, och det var så hemskt så ja hoppades jag aldrig skulle behöva uppleva det igen. Men jag är ändå glad för då kanske de hittar nåt.
Överläkaren kom in just, titta på mig och undersökte och efter ett par minuter utbrister han: "De e ju blindtarmen, detdär skulle en vanlig jourläkare borde vetat! Det blir operation och nya prover.."

TACK!! ÄNTLIGEN!! Jag fattar inte vad kirurgen i vasa syssla med, han om någon borde väl veta va de e?.. Är förbannad för att jag har fått lida så länge och ha såna smärtor, och dom inte gjort någonting utan bara väntat...Men är samtidigt glad att äntligen nån förstått och vet vad felet är, och kan göra något åt det så att jag får bli frisk! Vilken tur att de flyttade mig hit, jag skulle inte orkat ännu en dag utan att få veta något och bara ha ont..

Nu blir det att försöka slappna av, vänta på kirurgen som kommer och berättar när idag jag skall opereras, försöka förbereda mig mentalt för jag är livrädd över att bli nersövd, tänk om man inte vaknar upp igen? Tänk om man har såna smärtor att man bara plågas? Tar det länge att bli frisk efter operationen?..
Jag hoppas allt går bra, och jag vet att gud är med mig under detta och att min kära familj och vänner finns här, det gör allt så mycket lättare! Utan ert stöd skulle jag aldrig ha klarat mig genom detta..

 SÅ TACK FÖR ATT NI FINNS, NI ÄR DE FINASTE SOM FINNS! <3 Älskar er!

Snart, snart så återgår livet till det normala, längtar!

xoxo / milla

Trött, utmattad men sååå lycklig!!

                                                    Avenged Sevenfold- Dear God, vacker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar