tisdag 19 november 2013

sjukt underhållande..:D

 Hejsan!

Önskar att det skulle bli vinter nu, så det slutar att regna hela tiden! Vill det skall snöa i mängder, så man kan åka snöskoter och åka pulka ( och ha ett som annat snöbollskrig, hehe) :D Vill sitta inne me en bra film, lite glögg & pepparkakor med en massa små ljus tända för att höja mysfaktorn lite. Sen är det så otroligt vackert på vintern, när solen är uppe och snön glittrar och endast några minusgrader, åh va härligt! Längtar så till vintern, även fast jag tycker mer om sommaren ( vem gör nu inte det? ) ..
Men man kan ju smygstarta redan, att tända ljus på kvällen när mörkret faller, tända en brasa i spisen och dricka något varmt, det är så härligt när man kommer hem från jobbet, trött och sliten..:)

Det är mycket som händer nu för tillfället. Jag har ÄNTLIGEN fått ett riktigt jobb, jag jobbar med International Business Administration , ett jobb som jag efter första veckan faktiskt trivs med för de jag jobbar med är supersnälla och det är ett varierande och intressant jobb och jag är ju dessutom merkonom så det är ju roligt att få jobba med det man utbildat sig inom.. :) Men med jobbet innebär det ochså att jag kommer flytta från det älskade barndomslandet (Larsmo ) in till storstan (Vasa) och det kommer kännas lite jobbigt. Men vi har hittat en lägenhet, som är ganska nära centrum men endå lite utanför, jag har bara 4 km till jobbet och den är totalt nyrenoverad 2:a. Otroligt fin och stor, med balkong och diskmaskin :D ( ett riktigt måste för båda hatar att diska..xD ) 

För tillfället lever jag hos två roligt underhållande pojkar, som faktiskt den ena är väldigt duktig på att sköta hemmasysslor medans den andra ibland faktiskt diskar en gaffel..xD an har aldrig tråkigt med dem, och min bästa vän bor dessutom ochså i vasa, så vi umgås mycket med hennes "shakki" på fritiden, inte lika ofta nu för att jag jobbar och hemma har jag mina underbara vänner kvar, och min kära familj..<3så utan er skulle jag inte vara där jag är idag, tack för att ni finns! <3

Nu skall jag se några avsnitt av modern family, dricka en varm tekopp och hoppas min förkylning och feber ger med sig :) Ha de bra alla..! BILDBOMB! 
P.S släng ett öga på min kära vän andreas blogg, riktigt underhållande och skrattkramper 24/7 ( tro mig, jag bor med fjanten) ;) 


xoxo/millan


Fjällen 

Vinter..

Höstens vackra färger

En liten flicka som kallas milla

Du & jag linda..<3

Every girl needs a BF, ana <3

My sister nina..<3

en liten del kärlek & vänskap
Min  kära vän Eva :) <3

Jenny o Milla, now and always..<3


2 kommentarer: